Nätverk för tillväxt på Miljonbemanning.

Ali, Shafik och Saleh såg hur mycket kompetens och talang som inte togs tillvara på arbetsmarknaden. De bestämde sig för att göra något åt det. 5 år senare hade Miljonbemanning 10 anställda och omsatte ca 8 miljoner. De visste att detta var bara början, men behövde hjälp att ta nästa steg.

– Vi fick pitcha för Tillväxt Botkyrkas investerargrupp, det resulterade i värdefulla insikter och kontakter som kunde öppna dörrar.

Idag omsätter de 111 miljoner med 30 på kontoret och ytterligare 100 konsulter på uppdrag. Med tillväxt Botkyrkas hjälp har de formaliserat ett advisory board med erfarna entreprenörer och investerare. De får även hjälp med affärsutvecklingen.

– I början var det vi tre som fick coaching, nu jobbar de med hela vår ledningsgrupp. Varje steg i entreprenörens resa är en ny utmaning, de hjälper oss få syn på vilka utmaningar vi kommer att möta i framtiden. De ställer rätt frågor vid rätt tidpunkt som möjliggör viktiga beslut. Ofta har vi själva svaren och lösningen.

Miljonbemanning firar att de tillsammans med Botkyrkas entreprenörer har skapat 1000 jobb med tillväxt Botkyrka.

Genom tillväxt Botkyrkas nätverksträffar har Miljonbemanning knutit kontakt med fler lokala entreprenörer, vilket har lett till nya samarbeten och bättre koll på marknaden. Det viktigaste för Ali, Shafik och Saleh är att skapa fler arbetstillfällen.

– Det finns inget mäktigare än att se en person hitta rätt jobb. Att få förverkliga sig själv och vara en samhällsbyggare. Vi har möjligheten att hjälpa många som inte har fått den chansen.